Page 31 - daily 2019-04-23
P. 31
ACCESSORIES
Γιατί πατινάρει; πει να τηρήσεις απόλυτα τους πιο κάτω όρους λει-
• Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συ- τουργίας του συμπλέκτη:
• Ποτέ πατημένος συμπλέκτης στο φανάρι. Εί-
μπλέκτη ναι η πιο επιβλαβής αλλά και συνηθισμένη συνήθεια
Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή ζη- που φθείρει παντελώς άσκοπα τον δίσκο. Πολλοί,
μιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη εί- λόγω βαρεμάρας, ή και συνήθειας ή ακόμα και για
ναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τμημά- να ξεκινήσουν πιο γρήγορα, κρατάνε πατημένο τον
των που συνδέονται. συμπλέκτη σε όλη τη διάρκεια του κόκκινου φανα-
• Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής ριού. Αποδεδειγμένα, θα πάτε συνεργείο πιο γρήγο-
Αυτό μπορεί να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με ρα από όσο νομίζετε.
κάποιο τρόπο λιπαίνονται . Αν συμβεί τότε μειώνεται
η τραχύτητα τους, ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε Τα περισσότερα Ακούμε τι έχει να μας πει το σύστημα εξάτμισης.
αυτοκίνητα
επαφή γλιστρούν. με μηχανικό Ασυνήθιστος θόρυβος ισούται με πρόβλημα
• Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος κιβώτιο στον καταλύτη!
Η μείωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλά- ταχυτήτων
βη του μηχανισμού χρησιμοποιούν
ξηρό
• Η φθορά στον δίσκο συμπλέκτη ενώ
Όπως όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου έτσι και τα αυτόματα
ο δίσκος, όπως επίσης και οι επενδύσεις τριβής, με υδραυλικό
το χρόνο και την χρήση, φθείρονται με αποτέλεσμα • Πατήστε το συμπλέκτη μέχρι τέρμα. Όσο με-
να μην ασκούν πλέον τη σωστή πίεση στο βολάν. γάλη και αν είναι η διαδρομή του, όσο κουρασμένοι
• Ελαττωματικός μηχανισμός αντιστάθμισης και αν νιώθετε, πατήστε το πεντάλ μέχρι το τέλος της
φθοράς διαδρομής του. Η αλλαγή ταχύτητας με τον συμπλέ-
Προκαλεί μειωμένη πίεση στο δίσκο. κτη να μην έχει ολοκληρώσει την διαδρομή του, εί-
Τι πρέπει να κάνεις για να το αποφύ- ναι φοβερά επιζήμια.
• Προσοχή στο πατάκι. Σε συνεχεία της από πάνω
γεις συνήθειας, προσέξτε μην το πατάκι έχει μετατοπιστεί
Αρχικά έχοντας στο μυαλό σου ότι το σετ συμπλέ- ανάμεσα στο πάτωμα και το πεντάλ, με αποτέλεσμα
κτη χριεάζεται αλλαγή κάθε 100.000 με 150.000 χι- να μην επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδρομής.
λιόμετρα, καλό είναι να αλλάζεις όλα τα μέρη του Έστω και ακούσια, φθείρετε τον δίσκο.
σετ και όχι μεμονωμένα. Παράλληλα όταν είναι να • Η ρυμούλκηση. Είναι μια από τις βασικές αιτίες
επιλέξεις καινούρια ανταλλακτικά, κάνε μία σωστή φθοράς του δίσκου. Όσοι «τραβούν» τρέιλερ με σκά-
επιλογή που θα ανταποκρίνεται άριστα στις απαιτή- φος, τροχόσπιτο ή ακόμα και μπαγκαζιέρα αντιμετω-
σεις του κατασκευαστή, αλλά και του στυλ της οδή- πίζουν συχνά το πρόβλημα της γρήγορης φθοράς.
γησης σου. Για παράδειγμα αν είσαι ήρεμος οδηγός • Προσοχή στην όπισθεν. Μην «κουμπώσετε»
με απλές και απαλές αλλαγές τότε θα πρέπει να δια- ποτέ την όπισθεν όσο το όχημα κινείται εμπρός. Πε-
λέξεις έναν κλασσικό συμπλέκτη. Αν όμως είσαι λά- ριμένετε την πλήρη ακινητοποίηση και τότε εκτελέ-
τρης της σπορ οδήγησης θα πρέπει να προμηθευτής στε την μανούβρα.
έναν ειδικό συμπλέκτη που αντέχει τα μεγάλα φορ- • Χέρι. Μην ξεκουράζεται το χέρι σας επάνω στον
τία και θα διαθέτει μεγαλύτερη αντοχή στις ιδιαίτερα επιλογέα. Η πίεση που ασκείται, μεταφέρετε στο κι-
υψηλότερες θερμοκρασίες και τη φθορά, και είναι βώτιο και αυτό μακροχρόνια φθείρει υπερβολικά το
ιδανικός για την επιθετική οδήγηση. Επίσης θα πρέ- κιβώτιο. n
31