Page 31 - daily 2019-04-23
P. 31

ACCESSORIES


           Γιατί πατινάρει;                                      πει να τηρήσεις απόλυτα τους πιο κάτω όρους λει-


            •  Γενικό  πρόβλημα  στον  μηχανισμό  του  συ-       τουργίας του συμπλέκτη:
                                                                  • Ποτέ πατημένος συμπλέκτης στο φανάρι. Εί-
           μπλέκτη                                               ναι η πιο επιβλαβής αλλά και συνηθισμένη συνήθεια
            Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή ζη-       που  φθείρει  παντελώς  άσκοπα  τον  δίσκο.  Πολλοί,
           μιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη εί-    λόγω βαρεμάρας, ή και συνήθειας ή ακόμα και για
           ναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τμημά-      να ξεκινήσουν πιο γρήγορα, κρατάνε πατημένο τον

           των που συνδέονται.                                   συμπλέκτη σε όλη τη διάρκεια του κόκκινου φανα-
            • Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής                     ριού. Αποδεδειγμένα, θα πάτε συνεργείο πιο γρήγο-
            Αυτό μπορεί να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με    ρα από όσο νομίζετε.
           κάποιο τρόπο λιπαίνονται . Αν συμβεί τότε μειώνεται
           η τραχύτητα τους,  ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε    Τα περισσότερα                                                 Ακούμε τι έχει να μας πει το σύστημα εξάτμισης.
                                                                     αυτοκίνητα
           επαφή γλιστρούν.                                         με μηχανικό                                                 Ασυνήθιστος θόρυβος ισούται με πρόβλημα
            •  Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος                        κιβώτιο                                                             στον καταλύτη!
            Η  μείωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλά-         ταχυτήτων
           βη του μηχανισμού                                     χρησιμοποιούν
                                                                           ξηρό
            • Η φθορά στον δίσκο                                 συμπλέκτη ενώ
            Όπως όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου έτσι και         τα αυτόματα
           ο δίσκος, όπως επίσης και οι επενδύσεις τριβής, με        υδραυλικό
           το χρόνο και την χρήση, φθείρονται με αποτέλεσμα       • Πατήστε το συμπλέκτη μέχρι τέρμα. Όσο με-
           να μην ασκούν πλέον τη σωστή πίεση στο βολάν.         γάλη και αν είναι η διαδρομή του, όσο κουρασμένοι
            •    Ελαττωματικός  μηχανισμός  αντιστάθμισης        και αν νιώθετε, πατήστε το πεντάλ μέχρι το τέλος της
           φθοράς                                                διαδρομής του. Η αλλαγή ταχύτητας με τον συμπλέ-
            Προκαλεί μειωμένη πίεση στο δίσκο.                   κτη να μην έχει ολοκληρώσει την διαδρομή του, εί-

           Τι πρέπει να κάνεις για να το αποφύ-                  ναι φοβερά επιζήμια.
                                                                  • Προσοχή στο πατάκι. Σε συνεχεία της από πάνω
           γεις                                                  συνήθειας, προσέξτε μην το πατάκι έχει μετατοπιστεί


            Αρχικά έχοντας στο μυαλό σου ότι το σετ συμπλέ- ανάμεσα στο πάτωμα και το πεντάλ, με αποτέλεσμα
           κτη χριεάζεται αλλαγή κάθε 100.000 με 150.000 χι- να μην επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδρομής.
           λιόμετρα, καλό είναι να αλλάζεις όλα τα μέρη του  Έστω και ακούσια, φθείρετε τον δίσκο.
           σετ και όχι μεμονωμένα. Παράλληλα όταν είναι να        • Η ρυμούλκηση. Είναι μια από τις βασικές αιτίες
           επιλέξεις καινούρια ανταλλακτικά, κάνε μία σωστή  φθοράς του δίσκου. Όσοι «τραβούν» τρέιλερ με σκά-
           επιλογή που θα ανταποκρίνεται άριστα στις απαιτή- φος, τροχόσπιτο ή ακόμα και μπαγκαζιέρα αντιμετω-
           σεις του κατασκευαστή, αλλά και του στυλ της οδή- πίζουν συχνά το πρόβλημα της γρήγορης φθοράς.

           γησης σου. Για παράδειγμα αν είσαι ήρεμος οδηγός       •  Προσοχή  στην  όπισθεν.  Μην  «κουμπώσετε»
           με απλές και απαλές αλλαγές τότε θα πρέπει να δια- ποτέ την όπισθεν όσο το όχημα κινείται εμπρός. Πε-
           λέξεις έναν κλασσικό συμπλέκτη. Αν όμως είσαι λά- ριμένετε την πλήρη ακινητοποίηση και τότε εκτελέ-
           τρης της σπορ οδήγησης θα πρέπει να προμηθευτής  στε την μανούβρα.
           έναν ειδικό συμπλέκτη που αντέχει τα μεγάλα φορ-       • Χέρι. Μην ξεκουράζεται το χέρι σας επάνω στον
           τία και θα διαθέτει μεγαλύτερη αντοχή στις ιδιαίτερα  επιλογέα. Η πίεση που ασκείται, μεταφέρετε στο κι-
           υψηλότερες θερμοκρασίες και τη φθορά, και είναι  βώτιο και αυτό μακροχρόνια φθείρει υπερβολικά το

           ιδανικός για την επιθετική οδήγηση. Επίσης θα πρέ- κιβώτιο. n

                                               31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36