Page 26 - daily 2019-04-23
P. 26

O νέος 1,5 BlueHDI
                                               TECH κινητήρας του PSA

            Ο κινητήρας φυσικά είναι άμεσου ψεκασμού, με τη
           μέγιστη πίεση ψεκασμού να ανέρχεται για την περί-
           σταση στα 2.000 bar. Όπως όλοι οι diesel (και οι πε-       Αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία
           ρισσότεροι βενζίνης πλέον), η αρχιτεκτονική του είναι
           υποτετράγωνη με διάμετρο εμβόλων 75 χλστ. και δια-
           δρομή 84,8 με τα 1.500 κυβικά να μοιράζονται σε 4 κυ-
           λίνδρους, αρχιτεκτονική που ευνοεί τον θερμικό βαθμό
           απόδοσης, την ανάπτυξη της ροπής, αλλά μειώνει και       Ο 1.5 BlueHDI παρουσιάζει ευελιξία στην χρήση
                                                                        διαφορετικών παραλλαγών του πετρελαίου,
           τις εγκάρσιες διαστάσεις του κινητήρα. Ο κινητήρας         π.χ. μπορεί να λειτουργήσει με πετρέλαιο Β30
           επιπλέον για μείωση του βάρους είναι αλουμινένιος,                   (περιεκτικότητα σε βιο-diesel 30%).

           ενώ διαθέτει και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής     βιο-diesel 30%), ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί
           για βελτίωση του βαθμού απόδοσής του. Οι 16 βαλβί-    καύσιμο με προδιαγραφή ΕΝ15940 που αποτελεί την
           δες δε, ελέγχονται από 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής    οικογένεια των παραφινικών καυσίμων πετρελαίου, τα
           μέσω ιμάντα. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ευελιξία του   οποία ουσιαστικά είναι προϊόντα πετρελαίου με πρώτη
           κινητήρα σε ότι αφορά το καύσιμο, αφού μπορεί να λει-   ύλη είτε φυσικό αέριο, είτε βιόμαζα, είτε άνθρακα.
           τουργήσει με πετρέλαιο Β30 (περιεκτικότητα σε
                                                                        Ο νέος 1,5 Blue
            Περιβαλλοντικές επιδόσεις-                                  HDI του γκρουπ PSA θα φορεθεί σε μια
                                                                        πληθώρα μοντέλων των Peugeot, Citroen και
                  Συνεργασία με κιβώτια                                 Opel όπως τα 208, 308, 3008, 5008, C3, C3 Air-
                                                                        cross, C4, Astra, Grandland X κτλ..

             Η Peugeot είναι περήφανη για το γεγονός ότι ο           διαχείρισης που προαναφέρθηκαν, αλλά και τα κι-
           νέος κινητήρας 1,5 BlueHDI είναι από τους πιο καθα-   βώτια ταχυτήτων. Το εξάρι χειροκίνητο λόγω βελτιστο-
           ρούς diesel στον κόσμο. Για αυτό το αποτέλεσμα, έχει  ποιημένου  ψηφιακού  σχεδιασμού,  επιτρέπει  μείωση
           χρησιμοποιήσει τέσσερις τεχνοτροπίες. Παθητική απορ- της κατανάλωσης περίπου 1,5% ενώ είναι και 10 κιλά
           ρόφηση NOx, ψεκασμό ουρίας, αυτόνομη επιλεκτική  ελαφρύτερο. Το δε αυτόματο 8άρι με μετατροπέα ρο-
           καταλυτική αναγωγή (SCR) και επιλεκτική καταλυτική  πής ρίχνει την κατανάλωση από 4-7% μέσω των πολ-
           αναγωγή πάνω στο φίλτρο σωματιδίων. Όλες αυτές οι  λών σχέσεων που επιτρέπουν στον κινητήρα να λει-
           τεχνοτροπίες έχουν σαν τελικό αποτέλεσμα μείωση των  τουργεί πάντα κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής

           οξειδίων του αζώτου κατά 95% και μείωση των σωματι- και άρα του καλύτερου βαθμού απόδοσης, της εκτετα-
           δίων 99,9% λογιστικά και 99% κατά μάζα. Τελικά αυτό  μένης λειτουργίας πλεύσεως (coasting) από τα 20-130
           που καταλήγει στην εξάτμιση, είναι νερό, άζωτο και δι- km/h και την ενεργοποίηση του start-stop από τα 20
           οξείδιο του άνθρακα, καθιστώντας τον κινητήρα έτοιμο  km/h και κάτω. Τέλος, στην μείωση της κατανάλωσης
           για τις προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύσουν από το  συμβάλλει και η εκτεταμένη λειτουργία της ανακυκλο-
           2020. Στην εκστρατεία της μείωσης κατανάλωσης και  φορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης μέσω της βελτιω-

           ρύπων δεν συμμετέχουν μόνο τα αντίστοιχα συστήματα  μένης ψύξης των καυσαερίων. n

                                                    Η                     Το 8άρι
                                                    κατάλυση            αυτόματο
                                                    των ρύπων        της Peugeot,
                                                    που             συμβάλλει και
                                                    εφαρμό-          αυτό από την
                                                    ζεται στον     μεριά του στην
                                                    1,5 Blue-          μείωση της
                                                    HDI.            κατανάλωσης.


                                                                               26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31