Page 26 - daily 2019-04-23
P. 26
O νέος 1,5 BlueHDI
TECH κινητήρας του PSA
Ο κινητήρας φυσικά είναι άμεσου ψεκασμού, με τη
μέγιστη πίεση ψεκασμού να ανέρχεται για την περί-
σταση στα 2.000 bar. Όπως όλοι οι diesel (και οι πε- Αναλυτικότερα τεχνικά στοιχεία
ρισσότεροι βενζίνης πλέον), η αρχιτεκτονική του είναι
υποτετράγωνη με διάμετρο εμβόλων 75 χλστ. και δια-
δρομή 84,8 με τα 1.500 κυβικά να μοιράζονται σε 4 κυ-
λίνδρους, αρχιτεκτονική που ευνοεί τον θερμικό βαθμό
απόδοσης, την ανάπτυξη της ροπής, αλλά μειώνει και Ο 1.5 BlueHDI παρουσιάζει ευελιξία στην χρήση
διαφορετικών παραλλαγών του πετρελαίου,
τις εγκάρσιες διαστάσεις του κινητήρα. Ο κινητήρας π.χ. μπορεί να λειτουργήσει με πετρέλαιο Β30
επιπλέον για μείωση του βάρους είναι αλουμινένιος, (περιεκτικότητα σε βιο-diesel 30%).
ενώ διαθέτει και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής βιο-diesel 30%), ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί
για βελτίωση του βαθμού απόδοσής του. Οι 16 βαλβί- καύσιμο με προδιαγραφή ΕΝ15940 που αποτελεί την
δες δε, ελέγχονται από 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής οικογένεια των παραφινικών καυσίμων πετρελαίου, τα
μέσω ιμάντα. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η ευελιξία του οποία ουσιαστικά είναι προϊόντα πετρελαίου με πρώτη
κινητήρα σε ότι αφορά το καύσιμο, αφού μπορεί να λει- ύλη είτε φυσικό αέριο, είτε βιόμαζα, είτε άνθρακα.
τουργήσει με πετρέλαιο Β30 (περιεκτικότητα σε
Ο νέος 1,5 Blue
Περιβαλλοντικές επιδόσεις- HDI του γκρουπ PSA θα φορεθεί σε μια
πληθώρα μοντέλων των Peugeot, Citroen και
Συνεργασία με κιβώτια Opel όπως τα 208, 308, 3008, 5008, C3, C3 Air-
cross, C4, Astra, Grandland X κτλ..
Η Peugeot είναι περήφανη για το γεγονός ότι ο διαχείρισης που προαναφέρθηκαν, αλλά και τα κι-
νέος κινητήρας 1,5 BlueHDI είναι από τους πιο καθα- βώτια ταχυτήτων. Το εξάρι χειροκίνητο λόγω βελτιστο-
ρούς diesel στον κόσμο. Για αυτό το αποτέλεσμα, έχει ποιημένου ψηφιακού σχεδιασμού, επιτρέπει μείωση
χρησιμοποιήσει τέσσερις τεχνοτροπίες. Παθητική απορ- της κατανάλωσης περίπου 1,5% ενώ είναι και 10 κιλά
ρόφηση NOx, ψεκασμό ουρίας, αυτόνομη επιλεκτική ελαφρύτερο. Το δε αυτόματο 8άρι με μετατροπέα ρο-
καταλυτική αναγωγή (SCR) και επιλεκτική καταλυτική πής ρίχνει την κατανάλωση από 4-7% μέσω των πολ-
αναγωγή πάνω στο φίλτρο σωματιδίων. Όλες αυτές οι λών σχέσεων που επιτρέπουν στον κινητήρα να λει-
τεχνοτροπίες έχουν σαν τελικό αποτέλεσμα μείωση των τουργεί πάντα κοντά στις στροφές της μέγιστης ροπής
οξειδίων του αζώτου κατά 95% και μείωση των σωματι- και άρα του καλύτερου βαθμού απόδοσης, της εκτετα-
δίων 99,9% λογιστικά και 99% κατά μάζα. Τελικά αυτό μένης λειτουργίας πλεύσεως (coasting) από τα 20-130
που καταλήγει στην εξάτμιση, είναι νερό, άζωτο και δι- km/h και την ενεργοποίηση του start-stop από τα 20
οξείδιο του άνθρακα, καθιστώντας τον κινητήρα έτοιμο km/h και κάτω. Τέλος, στην μείωση της κατανάλωσης
για τις προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύσουν από το συμβάλλει και η εκτεταμένη λειτουργία της ανακυκλο-
2020. Στην εκστρατεία της μείωσης κατανάλωσης και φορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης μέσω της βελτιω-
ρύπων δεν συμμετέχουν μόνο τα αντίστοιχα συστήματα μένης ψύξης των καυσαερίων. n
Η Το 8άρι
κατάλυση αυτόματο
των ρύπων της Peugeot,
που συμβάλλει και
εφαρμό- αυτό από την
ζεται στον μεριά του στην
1,5 Blue- μείωση της
HDI. κατανάλωσης.
26