Page 25 - daily 2019-04-23
P. 25

O νέος 1,5 BlueHDI
                                               TECH κινητήρας του PSA

                   Σχεδιασμένος στον υπολογιστή


            100%  CAD.  Αυτό  δεν  υποδηλώνει  τίποτα  άλλο  για δύο λόγους: Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με
           πέρα  από  το  ότι  ο  κινητήρας  είναι  σχεδιασμένος  την  δυνατότητα  τοποθέτησης  σε  πληθώρα  μοντέ-
           ολοκληρωτικά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή (CAD =  λων, ο δεύτερος με την βελτίωση της αεροδυνα-

           Computer Aided Design). Αυτό αφενός επιτρέπει  μικής  απόδοσης  του  οχήματος,  αφού  συμπαγής
           πολύ ταχύτερη είσοδο ενός οποιουδήποτε εξαρτή- κινητήρας συνεπάγεται χαμηλότερο καπό άρα κα-
           ματος στην παραγωγή, αφετέρου μπορεί να προ- λύτερη αεροδυναμική απόδοση και τελικά χαμηλό-
           σομοιωθεί η λειτουργία του ψηφιακά επιτρέποντας  τερη κατανάλωση καυσίμου.
           ανέξοδους  πειραματισμούς  στους  σχεδιαστές  μη-                               Ο νέος κινητήρας
           χανικούς. Επιπλέον, αυτή η τεχνοτροπία επέτρεψε                                 έχει σχεδιαστεί εξ’
           στους Γάλλους μηχανικούς να κατασκευάσουν μό-                                   ολοκλήρου ψηφιακά.
                                                                                           Έτσι κατασκευά-
           λις 7 πρωτότυπα τους κινητήρα, αντί των 100 που                                 στηκαν μόλις 7
           απαιτούνται  συνήθως  σε  αυτές  τις  περιπτώσεις.                              πρωτότυπα του
           Μια ακόμα προσπάθεια που καταβλήθηκε από τους                                   κινητήρα, αντί των

           μηχανικούς κατά τον σχεδιασμό, είναι ο τελικός κι-                              100 που απαιτούνται
                                                                                           συνήθως σε αυτές τις
           νητήρας να είναι ιδιαίτερα συμπαγής σε διαστάσεις                               περιπτώσεις!



                    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά (βασικά)


              Ο νέος κινητήρας αρχικά διατίθεται σε 2 επίπε- λυτο  μέγεθος  της  ροπής,  στην  περίπτωση  της
            δα ισχύος: 100 και 130 ίππων. Η διαφορά όμως  χαρτογραφησης των 100 ίππων είναι 250 Nm
            των δύο ιπποδυνάμεων δεν οφείλεται αποκλει- και  στην  αντίστοιχη  των  130  ίππων  είναι  300
            στικά στην χαρτογράφηση αλλά και στο διαφο- Nm,  νούμερα  που  κρίνονται  αμφότερα  ικανο-
            ρετικό turbo. Η «μικρή» έκδοση των 100 ίππων  ποιητικά με δεδομένη την χωρητικότητα του κι-
            διαθέτει turbo με σταθερή γεωμετρία (αντίστοι- νητήρα αλλά και την μονοβάθμια υπερπλήρω-
            χο με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε κινητή- ση που και οι 2 διαθέτουν. Η πρώτη εφαρμογή
            ρες βενζίνης), ενώ ο 130άρης διαθέτει turbo με  του νέου κινητήρα ήταν στο Peugeot 308, πλέ-
            μεταβλητή  γεωμετρία  πτερυγώσεως.  Αυτό  πι- ον όμως όλα τα μοντέλα του ομίλου έχουν αρ-

            θανότατα θα έχει αντίκτυπο στην ελαστικότητα  χίσει και τον «δέχονται».
            του 100άρη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στρο-
            φές όπου οι κινητήρες πετρελαίου γενικά υστε-
            ρούν λόγω χαμηλότερου ενεργειακού περιεχο-
            μένου στα καυσαέριά τους, σε σχέση με τους
            αντίστοιχους βενζίνης, αν και στα χαρτιά, η μέ-
            γιστη ροπή στρέψης αποδίδεται και στις 2 περι-
            πτώσεις στις 1.750 σ.α.λ.. Σε ότι αφορά το από-



                      Το Peugeot 308 ήταν το πρώτο μοντέλο
                           στο οποίο μπήκε ο νέος κινητήρας,
                      πλέον όμως όλα τα μοντέλα του ομίλου
                            έχουν αρχίσει και τον «δέχονται».



                                               25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30