Page 25 - daily 2019-04-23
P. 25
O νέος 1,5 BlueHDI
TECH κινητήρας του PSA
Σχεδιασμένος στον υπολογιστή
100% CAD. Αυτό δεν υποδηλώνει τίποτα άλλο για δύο λόγους: Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με
πέρα από το ότι ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος την δυνατότητα τοποθέτησης σε πληθώρα μοντέ-
ολοκληρωτικά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή (CAD = λων, ο δεύτερος με την βελτίωση της αεροδυνα-
Computer Aided Design). Αυτό αφενός επιτρέπει μικής απόδοσης του οχήματος, αφού συμπαγής
πολύ ταχύτερη είσοδο ενός οποιουδήποτε εξαρτή- κινητήρας συνεπάγεται χαμηλότερο καπό άρα κα-
ματος στην παραγωγή, αφετέρου μπορεί να προ- λύτερη αεροδυναμική απόδοση και τελικά χαμηλό-
σομοιωθεί η λειτουργία του ψηφιακά επιτρέποντας τερη κατανάλωση καυσίμου.
ανέξοδους πειραματισμούς στους σχεδιαστές μη- Ο νέος κινητήρας
χανικούς. Επιπλέον, αυτή η τεχνοτροπία επέτρεψε έχει σχεδιαστεί εξ’
στους Γάλλους μηχανικούς να κατασκευάσουν μό- ολοκλήρου ψηφιακά.
Έτσι κατασκευά-
λις 7 πρωτότυπα τους κινητήρα, αντί των 100 που στηκαν μόλις 7
απαιτούνται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις. πρωτότυπα του
Μια ακόμα προσπάθεια που καταβλήθηκε από τους κινητήρα, αντί των
μηχανικούς κατά τον σχεδιασμό, είναι ο τελικός κι- 100 που απαιτούνται
συνήθως σε αυτές τις
νητήρας να είναι ιδιαίτερα συμπαγής σε διαστάσεις περιπτώσεις!
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά (βασικά)
Ο νέος κινητήρας αρχικά διατίθεται σε 2 επίπε- λυτο μέγεθος της ροπής, στην περίπτωση της
δα ισχύος: 100 και 130 ίππων. Η διαφορά όμως χαρτογραφησης των 100 ίππων είναι 250 Nm
των δύο ιπποδυνάμεων δεν οφείλεται αποκλει- και στην αντίστοιχη των 130 ίππων είναι 300
στικά στην χαρτογράφηση αλλά και στο διαφο- Nm, νούμερα που κρίνονται αμφότερα ικανο-
ρετικό turbo. Η «μικρή» έκδοση των 100 ίππων ποιητικά με δεδομένη την χωρητικότητα του κι-
διαθέτει turbo με σταθερή γεωμετρία (αντίστοι- νητήρα αλλά και την μονοβάθμια υπερπλήρω-
χο με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε κινητή- ση που και οι 2 διαθέτουν. Η πρώτη εφαρμογή
ρες βενζίνης), ενώ ο 130άρης διαθέτει turbo με του νέου κινητήρα ήταν στο Peugeot 308, πλέ-
μεταβλητή γεωμετρία πτερυγώσεως. Αυτό πι- ον όμως όλα τα μοντέλα του ομίλου έχουν αρ-
θανότατα θα έχει αντίκτυπο στην ελαστικότητα χίσει και τον «δέχονται».
του 100άρη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στρο-
φές όπου οι κινητήρες πετρελαίου γενικά υστε-
ρούν λόγω χαμηλότερου ενεργειακού περιεχο-
μένου στα καυσαέριά τους, σε σχέση με τους
αντίστοιχους βενζίνης, αν και στα χαρτιά, η μέ-
γιστη ροπή στρέψης αποδίδεται και στις 2 περι-
πτώσεις στις 1.750 σ.α.λ.. Σε ότι αφορά το από-
Το Peugeot 308 ήταν το πρώτο μοντέλο
στο οποίο μπήκε ο νέος κινητήρας,
πλέον όμως όλα τα μοντέλα του ομίλου
έχουν αρχίσει και τον «δέχονται».
25