Page 30 - daily 2019-04-23
P. 30

ACCESSORIES




            ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ• ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ•


           Γιατί …<<πατινάρει>> γλιστρά το



           αυτοκίνητο σας!




                                                                 Πατάς γκάζι, άλλα δεν επιταχύνει το
                                                                 αυτοκίνητο; Μάλλον την αιτία θα την βρεις στο

                                                                 σύστημα μετάδοσης με πιο πιθανό πρόβλημα
                                                                 να είναι το λεγόμενο «πατινάρισμα».


                                                                φει σιγά σιγά το δίσκο του συμπλέκτη. Άλλωστε κανέ-
                                                                να υλικό δεν αντιστέκεται στην τριβή, πόσο μάλλον το
                                                                συγκεκριμένο αντικείμενο που το υλικό του είναι πα-

                                                                ρόμοιο με αυτό που υπάρχει στα τακάκια των φρένων.
                  ς πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή!      Συνήθως μέσα στην κίνηση αφαιρείσαι και δε σηκώ-
                  Το  πρώτο  μέρος  της  μετάδοσης  είναι  ο  συ-  νεις το πόδι από το συμπλέκτη. Η συγκεκριμένη (κακή)

           Αμπλέκτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύ-         συνήθεια φθείρει το δίσκο ακόμα πιο γρήγορα.
           πους (ξηρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.).      Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις από
           Ο βασικός ρόλος του συμπλέκτη είναι να απομονώνει    το φανάρι με το «γκάζι στο πάτωμα». Η κίνηση αυτή
           τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδηγός   προκαλεί μεγάλη φθορά στο δίσκο.
           αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχάνονται η ομαλή αλλαγή   Τι είναι το «πατινάρισμα»
           των ταχυτήτων και η ομαλή σύμπλεξη του κινητήρα με
           τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μετάδοσης.             Μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που παρου-
            Αποτελείται από 4 μέρη και συγκεκριμένα  από:       σιάζονται στο συμπλέκτη είναι το λεγόμενο «πατινά-

            • τον  δίσκο, ο οποίος είναι εξοπλισμένος με τις    ρισμα». Το γλίστρημα του συμπλέκτη, είναι μία από
           επενδύσεις τριβής                                    τις πιο συνηθισμένες  βλάβες, η οποία όμως επηρεά-
            • το πλατώ, που ασκεί πίεση στην πλάκα πίεσης, η    ζει έντονα την οδήγηση σου, κάνοντας την άβολη και
           οποία πιέζει το δίσκο του συμπλέκτη στο βολάν του κι-  συγχρόνως επικίνδυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα»
           νητήρα.                                              συμβαίνει όταν η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συ-
            •  το  ρουλεμάν,  που  ενεργοποιεί  τα  αποσβεστικά   μπλέκτη το δίσκο και το βολάν δεν είναι στο βαθμό
           ελατήρια                                             που πρέπει και όταν έρχονται τα παραπάνω εξαρτή-
            •  το δίχαλο, που διασφαλίζει την κίνηση του ρουλε-  ματα σε επαφή «πατινάρουν». Το πρόβλημα αυτό εί-
           μάν του συμπλέκτη.                                   ναι πιο έντονο όταν θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους
                                                                δρόμους,  όπως  σε  ανηφόρες  ή  χωματόδρομους,
           Η φυσιολογική φθορά                                  όπου το αυτοκίνητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη

            Η χρήση όσο προσεκτικός κι αν είσαι θα καταστρέ-    ροπή.



                                                                               30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35