Page 30 - Daily 2019-04-25
P. 30

ACCESSORIES



           προγραμματισμό  του  κινητήρα,  γίνεται  καλύτε- τροχούς και ένα κεντρικό του βοηθητικού κιβωτίου
           ρη διαχείριση του καυσίμου αλλά και της ισχύος  ταχυτήτων.
           του κινητήρα, αφού με το πάτημα του γκαζιού, οι        Το ανοιχτό διαφορικό είναι το πιο απλό σε κατα-

           στροφές λειτουργίας του πάνε αμέσως στον ιδα- σκευή, ενώ αναζητά τον πιο εύκολο τρόπο για να
           νικό αριθμό.                                          μεταφέρει τη δύναμη του κινητήρα. Αυτό σημαί-
            Τέλος, όσον αφορά το το κιβώτιο διπλού συμπλέ- νει πως αν ένας τροχός βρεθεί στον αέρα ή πα-
           κτη βασίζεται σε δύο πρωτεύοντες άξονες που ο  τήσει σε ολισθηρό έδαφος, αυτόματα όλη η ισχύς
           καθένας έχει το δικό του υγρό συμπλέκτη. Ο ένας  του κινητήρα θα περάσει σε αυτόν, καθιστώντας
           άξονας φέρει τις μονές σχέσεις (1,3,5) και ο άλ- ανενεργό τον απέναντι τροχό που πατάει σε στα-
           λος τις ζυγές (2,4,6). Η λογική των σειριακών αλ- θερό έδαφος.

           λαγών είναι ότι μπορεί να προετοιμάζεται η αλλα-       Από  την  άλλη  το  μπλοκέ  διαφορικό  έχει  παρό-
           γή με προεπιλογή της επόμενης σχέσης, ακόμα και  μοια σχεδίαση με το ανοιχτό, αλλά με τη δυνατότη-
           αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους  τα κλειδώματος. Αυτό το κλείδωμα γίνεται με έναν,
           επιτάχυνσης. H ενεργοποίηση των δύο συμπλεκτών  ηλεκτρικό, πνευματικό ή υδραυλικό μηχανισμό, για
           γίνεται έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται διακοπές  να κλειδώνει τους δύο «πλανήτες». Ο μηχανισμός
           ροής. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι δεν περιέχο- αυτός ενεργοποιείται, συνήθως, χειροκίνητα με κά-
           νται εξαρτήματα, όπως οι μετατροπείς ροπής, που  ποιο διακόπτη στο εσωτερικό, και υποχρεώνει του
           επιβαρύνουν την ομαλή λειτουργία του κιβωτίου,  τροχούς να κινούνται με την ίδια γωνιακή ταχύτη-
           λόγω της ροπής αδράνειας και της αντίστασης. Πα- τα. Έτσι εάν κάποιος τροχός χάσει την επαφή του με
           ράλληλα, το σύστημα είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε  το έδαφος, ο άλλος συνεχίζει να περιστρέφεται με

           να αποφεύγονται, όσο το δυνατόν περισσότερο, οι  αμείωτο ρυθμό. Το μειονέκτημα την συγκεκριμένης
           διπλές αλλαγές, δηλαδή το κατέβασμα των σχέσε- διάταξης είναι ότι η σταθερή γωνιακή ταχύτητα των
           ων με τη μορφή 4η – 3η – 2α σχέση στο κιβώτιο,  δύο τροχών του ίδιου άξονα δε μεταβάλλεται ούτε
           στη διαδικασία, για παράδειγμα, του προσπεράσμα- κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε καμπές, «κουρ-
           τος. Η παράλληλη διάταξη των συμπλεκτών επιτρέ- δίζοντας» τον άξονα και καταπονώντας το σύνολο.
           πει την ευκολότερη ψύξη τους, ενώ προσδίδει συ-
           μπαγές μέγεθος στην κατασκευή.                        Ημιαξόνιο

                                                                  Είναι υπεύθυνο για την μεταφορά της ροπής από
           Διαφορικό                                             το διαφορικό στους κινητήριους τροχούς. Στην ου-

            Την περιστροφή των τροχών αναλαμβάνει το σύ- σία μιλάμε για ένα αρθρωτό περιστρεφόμενο άξο-
           στημα  του  διαφορικού,  το  οποίο  αποτελείται  από  να, ο οποίος βρίσκεται στον εμπρός ή στον πίσω

           γρανάζια. Όταν η κίνηση μεταφέρεται στους μπρο- τροχούς, ανάλογα από πού μεταδίδεται η κίνηση. n
           στινούς  τροχούς,  δεν  υπάρχει  κεντρικός  άξονας
           (εφόσον είναι και ο κινητήρας μπροστά) και το δι-
           αφορικό βρίσκεται μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων.

           Όταν η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς -και ο
           κινητήρας είναι μπροστά- το κιβώτιο ταχυτήτων με
           το διαφορικό συνδέονται με έναν άξονα. Στην πε-
           ρίπτωση που η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους
           τροχούς -στην κλασική διάταξη- υπάρχουν δύο δια-
           φορικά που μεταφέρουν την κίνηση σε όλους τους



                                                                               30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35