Page 31 - Daily 2019-04-25
P. 31
ACCESSORIES
CNG ή Diesel; τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβά-
νει η βενζίνη.
Η οικονομία λοιπόν του αερίου είναι τεράστια, κα-
Ποιος παίρνει το πρωτάθλημα στο χώρο των θώς το κόστος μετακίνησης είναι κάτω από το μισό,
καυσίμων και της οικονομίας; Πετρέλαιο ή σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ δεν έχεις και να ανη-
φυσικό αέριο; Ποιο προτιμάτε εσείς για το συχείς και για τους ρύπους. Ποια όμως τα μειονεκτή-
ματα του φυσικού αερίου;
αυτοκίνητό σας; Αρχικά, το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται
Η εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο και
κρίση της τελευταίας δεκαετίας στην Ελλάδα
ως αέριο, καταλαμβάνοντας περισσότερο όγκο ανά
έχει θέσει την οικονομική μετακίνηση πρω-
μονάδα βάρους με αποτέλεσμα την ανάγκη μιας δεύ-
ταρχικό στόχοκάθε αγοραστή. Με την απε-
λευθέρωση του diesel στις μεγάλες πόλεις το 2012 τερης δεξαμενής (συνήθως στην θέση της ρεζέρβας)
η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς αυτό. Τα που μειώνει ελαφρώς τον χώρο αποσκευών.
σκάνδαλα με τους ρύπους όμως γρήγορα άλλαξαν Και τι γίνεται με τα πρατήρια; Ο μύθος λέει πως η
τις ισορροπίες, φέρνοντας ξανά στην πρωτιά των πω- εύρεση του φυσικού αερίου είναι το βασικό του μειο-
λήσεων τη βενζίνη. νέκτημα. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν 11 πρα-
Τα τελευταία χρόνια, αρχίζει και κερδίζει έδαφος τήρια στην Ελλάδα, με 6 εντός Αττικής, 2 στη Θεσσα-
και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξε- λονίκη και από ένα σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα (τα
κάθαρος. Μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων και πο- περισσότερα είναι 24ωρα), που καλύπτουν όλο το
λύ χαμηλοί ρύποι. οδικό δίκτυο στον βασικότερο εθνικό άξονα της χώ-
Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία
προκύπτει; Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέ-
ριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί
ενεργειακά με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρα-
κτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα
χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού
αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει μισά λεφτά (υπο-
λογισμός με μέση τιμή πώλησης μηνός Ιανουαρίου):
• Πετρέλαιο κίνησης: 88,11 ευρώ
• Φυσικό αέριο: 41,71 ευρώ
Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το ρας, ενώ μέσα στο 2018, τα συνολικά πρατήρια ανα-
diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 κατά 10- μένεται να τριπλασιαστούν, καλύπτοντας το σύνολο
15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρα- της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
κες και βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx), ενώ ένας Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικο-
τυπικός κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί με ση- νομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος
μαντικά χαμηλότερο θόρυβο από τους αντίστοιχους αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέ-
πετρελαιοκινητήρες. λα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατα-
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα CNG (compressed σκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα και
natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι διπλού καυ- κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω, με την
σίμου, δηλαδή βενζινοκίνητα που τους έχει προστε- απόσβεση αυτού του ποσού να γίνεται σε μόλις ένα
θεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν χρόνο. n
31