Page 31 - Daily 2019-04-25
P. 31

ACCESSORIES


           CNG ή Diesel;                                         τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβά-

                                                                 νει η βενζίνη.
                                                                  Η οικονομία λοιπόν του αερίου είναι τεράστια, κα-
           Ποιος παίρνει το πρωτάθλημα στο χώρο των              θώς το κόστος μετακίνησης είναι κάτω από το μισό,

           καυσίμων και της οικονομίας; Πετρέλαιο ή              σε σχέση με το πετρέλαιο, ενώ δεν έχεις και να ανη-
           φυσικό αέριο; Ποιο προτιμάτε εσείς για το             συχείς και για τους ρύπους. Ποια όμως τα μειονεκτή-
                                                                 ματα του φυσικού αερίου;
           αυτοκίνητό σας;                                        Αρχικά, το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται
           Η                                                     εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο και
                  κρίση της τελευταίας δεκαετίας στην Ελλάδα
                                                                 ως αέριο, καταλαμβάνοντας περισσότερο όγκο ανά
                  έχει θέσει την οικονομική μετακίνηση πρω-
                                                                 μονάδα βάρους με αποτέλεσμα την ανάγκη μιας δεύ-
                  ταρχικό στόχοκάθε αγοραστή. Με την απε-
           λευθέρωση του diesel στις μεγάλες πόλεις το 2012      τερης δεξαμενής (συνήθως στην θέση της ρεζέρβας)
           η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς αυτό. Τα        που μειώνει ελαφρώς τον χώρο αποσκευών.

           σκάνδαλα με τους ρύπους όμως γρήγορα άλλαξαν           Και τι γίνεται με τα πρατήρια; Ο μύθος λέει πως η
           τις ισορροπίες, φέρνοντας ξανά στην πρωτιά των πω-    εύρεση του φυσικού αερίου είναι το βασικό του μειο-
           λήσεων τη βενζίνη.                                    νέκτημα. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν 11 πρα-
            Τα τελευταία χρόνια, αρχίζει και κερδίζει έδαφος     τήρια στην Ελλάδα, με 6 εντός Αττικής, 2 στη Θεσσα-
           και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξε-   λονίκη και από ένα σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα (τα
           κάθαρος. Μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων και πο-         περισσότερα είναι 24ωρα), που καλύπτουν όλο το
           λύ χαμηλοί ρύποι.                                     οδικό δίκτυο στον βασικότερο εθνικό άξονα της χώ-
            Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία
           προκύπτει; Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέ-
           ριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί

           ενεργειακά με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρα-
           κτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα
           χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού
           αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει μισά λεφτά (υπο-
           λογισμός με μέση τιμή πώλησης μηνός Ιανουαρίου):
            • Πετρέλαιο κίνησης: 88,11 ευρώ
            • Φυσικό αέριο: 41,71 ευρώ
            Παράλληλα  το  φυσικό  αέριο  συγκριτικά  με  το     ρας, ενώ μέσα στο 2018, τα συνολικά πρατήρια ανα-

           diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 κατά 10-        μένεται να τριπλασιαστούν, καλύπτοντας το σύνολο
           15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρα-          της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
           κες και βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx), ενώ ένας     Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικο-
           τυπικός κινητήρας φυσικού αερίου λειτουργεί με ση-    νομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος
           μαντικά χαμηλότερο θόρυβο από τους αντίστοιχους       αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέ-
           πετρελαιοκινητήρες.                                   λα  φυσικού  αερίου  (ή  τροποποιημένα)  είναι  κατα-
            Αξίζει  να  αναφέρουμε  ότι  τα  CNG  (compressed    σκευασμένα  πάνω  στα  βενζινοκίνητα  μοντέλα  και
           natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι διπλού καυ-     κοστίζουν περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω, με την
           σίμου, δηλαδή βενζινοκίνητα που τους έχει προστε-     απόσβεση αυτού του ποσού να γίνεται σε μόλις ένα
           θεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν     χρόνο. n




                                               31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35