Page 29 - Daily 2019-04-25
P. 29

ACCESSORIES

           κοντά στον κινητήρα. Ανάλογα με τη σχέση του  φεται όπως το γνωρίζουμε. Οι πιο απλές μορφές
           κιβωτίου ταχυτήτων, αυξάνονται ή μειώνονται οι  του ενσωματώνουν δύο τροχαλίες, οι οποίες επι-
           στροφές του κινητήρα και ανάλογα αυξάνεται ή  τρέπουν άμεση μετάβαση από τις κοντές στις μα-
           μειώνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τα πιο δι- κριές σχέσεις, χωρίς αυτές οι αλλαγές να γίνο-
           αδεδομένα συστήματα μετάδοσης είναι το μηχα- νται αισθητές από τον οδηγό. Πρακτικά λοιπόν,

           νικό και το αυτόματο. Τα τελευταία χρόνια έχουν  το CVT δεν έχει ταχύτητες. Η πρώτη τροχαλία εί-
           εξελιχθεί νέα ημιαυτόματα συστήματα μετάδοσης  ναι αυτή που λαμβάνει τη ροπή από το στροφαλο-
           όπως το σειριακό, χωρίς συμπλέκτη και το συνε-
           χώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Παράλλη-
           λα  το  κιβώτιο  που  γνωρίζει,  τελευταία,  μεγάλη
           άνθιση είναι το διπλού συμπλέκτη.
            Το πιο συνηθισμένο κιβώτιο είναι το χειροκίνη-

           το, το οποίο είναι το πιο διαδεδομένο, γιατί προ-                                                                   Ακούμε τι έχει να μας πει το σύστημα εξάτμισης.
                                                                                                                                Ασυνήθιστος θόρυβος ισούται με πρόβλημα
           σφέρει οδηγική απόλαυση και είναι απλό και οι-                                                                                    στον καταλύτη!
           κονομικό στην κατασκευή του. Η λειτουργία του
           γίνεται μέσω γραναζιών τα οποία έχουν διαφορε-
           τικό μέγεθος και ανάλογα με τη σύμπλεξή τους
           έχουμε την επιθυμητή σχέση στο κιβώτιο. Ο επι-
           λογέας συνδέεται με το κιβώτιο ταχυτήτων -ανά-
           λογα με τον κατασκευαστή- είτε με τρία συρματό-
           σχοινα, είτε με δύο μεταλλικούς άξονες.
            Από  την  άλλη  το  αυτόματο  κιβώτιο  καταργεί

           το συμπλέκτη ενώ οι σχέσεις αλλάζουν αυτόμα-
           τα, μέσω του μετατροπέα ροπής, ανάλογα με τις
           στροφές του κινητήρα και το πρόγραμμα που έχει
           επιλέξει ο οδηγός από τον επιλογέα. Οι εντολές
           από τον επιλογέα μεταφέρονται σε μηχανισμούς
           οι οποίοι τροφοδοτούνται με λάδι και με τη σει-         Οι κατασκευαστές πλέον προτιμούν τα αυτόματα
           ρά τους ενεργοποιούν αυτόματα το σύστημα των            κιβώτια, καταργώντας σιγά σιγά το παραδοσιακό
           γραναζιών του κιβωτίου. Επίσης ανάλογα με τις                                                χειροκίνητο

           στροφές και τις μεταβολές υποπίεσης του κινητή- φόρο, την οποία μεταφέρει μέσω του ιμάντα στη
           ρα ενεργοποιούνται αισθητήρες οι οποίοι ενερ- δεύτερη, η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κί-
           γοποιούν αυτόματα τους μηχανισμούς του κιβω- νηση στο διαφορικό ή στον άξονα μετάδοσης για
           τίου.                                                 τα πισωκίνητα. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από
            Εκτός από τα 2 παραπάνω, στην αγορά υπάρχει  δύο κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνά-
           και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσε- ει ο ιμάντας που τις ενώνει. Αυτοί έχουν την ιδιό-
           ων CVT (Continuous Variable Transmission), στο  τητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ
           οποίοο  η κίνηση μεταδίδεται στο διαφορικό μέσω  τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός
           ενός μειωτήρα στροφών ο οποίος παράγει απερι- στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των κώ-
           όριστο αριθμό σχέσεων. Σε αντίθεση με τα αυτό- νων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλ-

           ματα κιβώτια, το CVT δε διαθέτει τα παραδοσιακά  λη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το
           γρανάζια και τη μορφή του δίσκου που περιστρέ- ίδιο μήκος του ιμάντα. Σε συνδυασμό με σωστό



                                               29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34