Page 38 - 06 2021 EPAGGELMATIKA
P. 38
EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ BEST-BUY
Γιατί τα Pick-Up «πεθαίνουν»
στην Ευρώπη Συνεχής είναι η συρρίκνωση της αγοράς των Pick-Up
στην Ευρώπη, με τους καταναλωτές να στέλνουν ένα
ξεκάθαρο μήνυμα προς τους κατασκευαστές. Ποιοι
είναι οι λόγοι που τους γυρνάμε την πλάτη; Ποιοι είναι
οι επόμενοι υποψήφιοι προς αποχώρηση; Υπάρχει
σωτηρία για τα «αγροτικά»;
πρόσφατη είδηση πως προσεχώς θα στα- Η αλήθεια σε αριθμούς
ματήσει η παραγωγή και διάθεση του δη-
H μοφιλούς Nissan Navara στην Ευρώπη, εί- Ενδεικτικό της έλλειψης δημοφιλίας των Pick-Up
ναι το τελευταίο επεισόδιο στο «σίριαλ» που θέλει στην Ευρώπη, είναι πως πέρσι αυτά αφορούσαν μόλις
τα Pick-Up να χάνουν συνεχώς έδαφος στη Γηραιά το 6,8% των συνολικών πωλήσεων ελαφρών επαγ-
Ήπειρο, με την αγορά να μην ανταποκρίνεται τελι- γελματικών οχημάτων (LCV), με τις ταξινομήσεις να
κά στις υψηλές προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί ανέρχονται σε 116.280. Αξίζει να αναφερθεί, πως
πριν από 4 μόλις χρόνια για την «έκρηξη» της σχε- -σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics- το αντί-
τικής κατηγορίας. στοιχο ποσοστό το 2017 ήταν στο 7,9% με 156.121
Σε αυτό το πλαίσιο και παρασυρμένες από ένα πωλήσεις, με τις προβλέψεις τότε να κάνουν λόγο για
κλίμα υπέρμετρης αισιοδοξίας, τόσο η Renault όσο πάνω από 200.000 ταξινομήσεις το 2018. Ωστόσο,
και η Mercedes-Benz είχαν παρουσιάσει τα δι- εκείνη τη χρονιά οι πωλήσεις των Pick-Up ανέβηκαν
κά τους Pick-Up, τα Alaskan και X-Class αντίστοι- λίγο, μα όχι εντυπωσιακά (165.785), ενώ υποχώρη-
χα, τα οποία είχαν στηριχθεί στο 2ης γενιάς Nissan σαν στις 159.280 το 2019. Και όλα αυτά, όταν το 2005,
Navara και είχαν έναν περισσότερο «lifestyle» χα- οι σχετικές ταξινομήσεις ήταν στις 173.493 μονάδες!
ρακτήρα. Ωστόσο, αμφότερα τα μοντέλα δεν είχαν Σημειώνεται, πως η απόφαση της Nissan να σταμα-
την αναμενόμενη εμπορική ανταπόκριση και στα- τήσει τη διάθεση του Navara στην Ευρώπη, το οποίο
μάτησαν πρόωρα την πορεία τους. ήταν στο πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους, το 4ο πιο
38