Page 38 - 06 2021 EPAGGELMATIKA
P. 38

EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ BEST-BUY


        Γιατί τα Pick-Up «πεθαίνουν»



        στην Ευρώπη                            Συνεχής είναι η συρρίκνωση της αγοράς των Pick-Up



                                               στην Ευρώπη, με τους καταναλωτές να στέλνουν ένα
                                               ξεκάθαρο μήνυμα προς τους κατασκευαστές. Ποιοι
                                               είναι οι λόγοι που τους γυρνάμε την πλάτη; Ποιοι είναι

                                               οι επόμενοι υποψήφιοι προς αποχώρηση; Υπάρχει
                                               σωτηρία για τα «αγροτικά»;






























               πρόσφατη  είδηση  πως  προσεχώς  θα  στα-      Η αλήθεια σε αριθμούς

               ματήσει  η  παραγωγή  και  διάθεση  του  δη-
        H  μοφιλούς Nissan Navara στην Ευρώπη, εί-              Ενδεικτικό  της  έλλειψης  δημοφιλίας  των  Pick-Up
        ναι το τελευταίο επεισόδιο στο «σίριαλ» που θέλει     στην Ευρώπη, είναι πως πέρσι αυτά αφορούσαν μόλις
        τα Pick-Up να χάνουν συνεχώς έδαφος στη Γηραιά        το 6,8% των συνολικών πωλήσεων ελαφρών επαγ-
        Ήπειρο, με την αγορά να μην ανταποκρίνεται τελι-      γελματικών οχημάτων (LCV), με τις ταξινομήσεις να
        κά στις υψηλές προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί        ανέρχονται  σε  116.280.  Αξίζει  να  αναφερθεί,  πως
        πριν από 4 μόλις χρόνια για την «έκρηξη» της σχε-     -σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics- το αντί-
        τικής κατηγορίας.                                     στοιχο ποσοστό το 2017 ήταν στο 7,9% με 156.121

          Σε  αυτό  το  πλαίσιο  και  παρασυρμένες  από  ένα   πωλήσεις, με τις προβλέψεις τότε να κάνουν λόγο για
        κλίμα υπέρμετρης αισιοδοξίας, τόσο η Renault όσο      πάνω  από  200.000  ταξινομήσεις  το  2018.  Ωστόσο,
        και  η  Mercedes-Benz  είχαν  παρουσιάσει  τα  δι-    εκείνη τη χρονιά οι πωλήσεις των Pick-Up ανέβηκαν
        κά τους Pick-Up, τα Alaskan και X-Class αντίστοι-     λίγο, μα όχι εντυπωσιακά (165.785), ενώ υποχώρη-
        χα, τα οποία είχαν στηριχθεί στο 2ης γενιάς Nissan    σαν στις 159.280 το 2019. Και όλα αυτά, όταν το 2005,
        Navara και είχαν έναν περισσότερο «lifestyle» χα-     οι σχετικές ταξινομήσεις ήταν στις 173.493 μονάδες!
        ρακτήρα. Ωστόσο, αμφότερα τα μοντέλα δεν είχαν          Σημειώνεται, πως η απόφαση της Nissan να σταμα-
        την αναμενόμενη εμπορική ανταπόκριση και στα-         τήσει τη διάθεση του Navara στην Ευρώπη, το οποίο
        μάτησαν πρόωρα την πορεία τους.                       ήταν στο πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους, το 4ο πιο


                                                            38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43