Page 69 - Weekly 2019_06_18
P. 69

TECH           Οι τεχνολογίες του
                                                                   Mazda MX-5 ΜΚ4



                την φύση του αγαπά το στροφάρισμα. Αυτό που εί-      Ο 1.500αρης
                ναι εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός ότι αν και     Skyactiv-G.
                ο  κινητήρας  έχει  υποτετράγωνη  γεωμετρία  που  γεια κατά την πέ-
                δεν το ευνοεί (διάμετρος εμβόλου 74.5 χιλιοστά,  δηση  σε  υπερ-
                διαδρομή 85.8), εντούτοις το στροφάρισμά του εί- πυκνωτή,  την
                ναι υψηλό, κάτι όχι ιδιαίτερα εύκολο σε κινητήρες  οποία  μετά
                του είδους. Επίσης εντυπωσιακή είναι η γεωμετρι- διαθέτει
                κή συμπίεση που είναι στο 13:1, κάτι που σε συν- στους
                δυασμό με την υποτετράγωνη αρχιτεκτονική, ευ- κατανα-
                νοεί τον βαθμό απόδοσης.                             λωτές  12V

                  Ο έτερος δίλιτρος Skyactiv κινητήρας διαθέτει  οχήματος.
                την ίδια συμπίεση και υποτετράγωνη αρχιτεκτονι-       Και  οι  2  κινητήρες  ικανοποιούν τις   αυστη-
                κή, ενώ τα νούμερα απόδοσής του είναι χορταστι- ρότερες τρέχουσες προδιαγραφές ρύπων, ενώ
                κότερα, με τη μέγιστη ισχύ να είναι στους 184 ίπ- αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι σε κάποιες
                πους στις 7.000 σ.αλ. και η ροπή στα 205 Nm στις  εκδόσεις η Mazda έχει χρησιμοποιήσει μια επι-
                4.000 σ.α.λ.. Ενδιαφέρον κρίνεται και το εξελιγμέ- πλέον σωλήνωση συνδεδεμένη με την εισαγω-
                νο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διατίθεται  γή, προκειμένου να ενισχύεται ο ήχος που λαμ-
                στον δίλιτρο (i-Eloop), όπου αποθηκεύει την ενέρ- βάνει ο οδηγός.



                                                                   Μετάδοση: Και με μηχανικό μπλοκέ

                                             Το χειροκίνητο εξάρι
                                                κιβώτιο του MX-5.     Το MX-5 4ης γενιάς διατίθεται με 2 τύπου κιβώ-
                                                                     τια. Ένα κλασικό χειροκίνητο εξάρι και ένα αυτό-
                                                                     ματο με μετατροπέα ροπής, ισάριθμων σχέσεων
                                                                     κατασκευασμένο από την Aisin. Το αυτόματο εί-
                                                                     ναι διαθέσιμο μόνο στον δίλιτρο κινητήρα ενώ η

                                                                     κλιμάκωσή του είναι πιο αραιά από το χειροκίνη-
                                                                     το σε όλες τις ταχύτητες πλην της τελικής σχέ-
                                                                     σης  του  διαφορικού  που  είναι  πιο  κοντή.  Στην
                                                                     δε περίπτωση της 6ης ταχύτητας του χειροκίνη-
                                                                     του  κιβωτίου,  η  σχέση  μετάδοσης  είναι  1:1  με
                                                                       αποτέλεσμα  την  ελαχιστοποίηση  των  απωλει-
                                                                      ών από την μετάδοση όταν το αυτοκίνητο κινεί-
                                                                     ται στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες.

                                                                     Η παραλαβή της ισχύος λαμβάνει χώρα αποκλει-
                                                                     στικά στους πίσω τροχούς, μέσω ελεύθερου δια-
                                                                     φορικού στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ
                                                                     υπάρχει και η δυνατότητα τοποθέτησης μηχανι-
                                                        Το μπλοκέ    κού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στην
                                                       διαφορικό.
                                                                     περίπτωση  του  δίλιτρου  κινητήρα  μεγιστοποιώ-
                                                                     ντας την διαμήκη και την εγκάρσια πρόσφυση.


                                                    69




          #week_25-19.indd   69                                                                                   13/6/2019   1:13:39
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74