Page 69 - Weekly 2019_06_18
P. 69
TECH Οι τεχνολογίες του
Mazda MX-5 ΜΚ4
την φύση του αγαπά το στροφάρισμα. Αυτό που εί- Ο 1.500αρης
ναι εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός ότι αν και Skyactiv-G.
ο κινητήρας έχει υποτετράγωνη γεωμετρία που γεια κατά την πέ-
δεν το ευνοεί (διάμετρος εμβόλου 74.5 χιλιοστά, δηση σε υπερ-
διαδρομή 85.8), εντούτοις το στροφάρισμά του εί- πυκνωτή, την
ναι υψηλό, κάτι όχι ιδιαίτερα εύκολο σε κινητήρες οποία μετά
του είδους. Επίσης εντυπωσιακή είναι η γεωμετρι- διαθέτει
κή συμπίεση που είναι στο 13:1, κάτι που σε συν- στους
δυασμό με την υποτετράγωνη αρχιτεκτονική, ευ- κατανα-
νοεί τον βαθμό απόδοσης. λωτές 12V
Ο έτερος δίλιτρος Skyactiv κινητήρας διαθέτει οχήματος.
την ίδια συμπίεση και υποτετράγωνη αρχιτεκτονι- Και οι 2 κινητήρες ικανοποιούν τις αυστη-
κή, ενώ τα νούμερα απόδοσής του είναι χορταστι- ρότερες τρέχουσες προδιαγραφές ρύπων, ενώ
κότερα, με τη μέγιστη ισχύ να είναι στους 184 ίπ- αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι σε κάποιες
πους στις 7.000 σ.αλ. και η ροπή στα 205 Nm στις εκδόσεις η Mazda έχει χρησιμοποιήσει μια επι-
4.000 σ.α.λ.. Ενδιαφέρον κρίνεται και το εξελιγμέ- πλέον σωλήνωση συνδεδεμένη με την εισαγω-
νο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που διατίθεται γή, προκειμένου να ενισχύεται ο ήχος που λαμ-
στον δίλιτρο (i-Eloop), όπου αποθηκεύει την ενέρ- βάνει ο οδηγός.
Μετάδοση: Και με μηχανικό μπλοκέ
Το χειροκίνητο εξάρι
κιβώτιο του MX-5. Το MX-5 4ης γενιάς διατίθεται με 2 τύπου κιβώ-
τια. Ένα κλασικό χειροκίνητο εξάρι και ένα αυτό-
ματο με μετατροπέα ροπής, ισάριθμων σχέσεων
κατασκευασμένο από την Aisin. Το αυτόματο εί-
ναι διαθέσιμο μόνο στον δίλιτρο κινητήρα ενώ η
κλιμάκωσή του είναι πιο αραιά από το χειροκίνη-
το σε όλες τις ταχύτητες πλην της τελικής σχέ-
σης του διαφορικού που είναι πιο κοντή. Στην
δε περίπτωση της 6ης ταχύτητας του χειροκίνη-
του κιβωτίου, η σχέση μετάδοσης είναι 1:1 με
αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των απωλει-
ών από την μετάδοση όταν το αυτοκίνητο κινεί-
ται στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες.
Η παραλαβή της ισχύος λαμβάνει χώρα αποκλει-
στικά στους πίσω τροχούς, μέσω ελεύθερου δια-
φορικού στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ
υπάρχει και η δυνατότητα τοποθέτησης μηχανι-
Το μπλοκέ κού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στην
διαφορικό.
περίπτωση του δίλιτρου κινητήρα μεγιστοποιώ-
ντας την διαμήκη και την εγκάρσια πρόσφυση.
69
#week_25-19.indd 69 13/6/2019 1:13:39