Page 70 - Weekly 2019_06_18
P. 70
TECH Οι τεχνολογίες του
Mazda MX-5 ΜΚ4
Πλαίσιο-Αναρτήσεις. Βράχος, πούπουλο, παιχνίδι…
Το πλαίσιο του νέου MX-5 είναι καινούργιο βώτιο ταχυτήτων και να φτάνει στα περίπου
και έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την μείω- 1.120 κιλά στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο
ση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας και μεταλλική αφαιρούμενη οροφtή με το δί-
και πράγματι έχουν εφαρμοστεί όλες οι μο- λιτρο μοτέρ.
ντέρνες μηχανολογικές τακτικές για αυτό το Σε ότι αφο-
σκοπό. Από άποψη μεταλλουργίας, το πλαί- ρά τις αναρτή-
σιο διαθέτει μείγμα χαλύβων διαφόρων ιδι- σεις, οι λύσεις
Σε πρώτο πλάνο τα που έχουν επι-
διπλά ψαλίδια του λεγεί είναι κορυ-
εμπρόσθιου άξονα.
φαίες ενώ είναι ανε-
ξάρτητες σε όλους
τους τροχούς. Στον
εμπρός άξονα συ-
ναντούμε διπλά ψα-
λίδια κατασκευασμένα από αλουμίνιο για
μείωση του μη ανηρτημένου βά-
ρους, ενώ στον άξονα παραλαβής
της ισχύος έχουμε μια εξελιγμέ-
νη λύση πέντε συνδέσμων. Στην
4η γενιά του MX-5 δε, οι σύνδε-
σμοι έχουν μικρότερο μήκος για μεί-
ωση του βάρους. Επίσης, προαιρετικά,
οτήτων, από μαλακούς χάλυβες αντο- ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αμορτισέρ της
χής 270 mPa μέχρι πανίσχυρους Bilstein για πιο άμεση οδική συμπεριφορά.
θερμοδιαμορφωμένους χάλυβες με
αντοχή άνω των 1.200 mPa Η πίσω ανάρτηση
αναλόγως του σημείου. των 5 συνδέσμων.
Επίσης, για συγκράτη-
ση του βάρους, έχει γί-
νει και εκτεταμένη χρήση
αλουμινίου σε διάφορα
μέρη του αμαξώματος,
όπως καπό, πορτμπα-
γκάζ, εμπρός φτερά, πλαί-
σιο οροφής και αλλού. Όλα αυτά έχουν σαν
αποτέλεσμα, το όχημα να ξεκινά περίπου από
τα 1.050 κιλά βάρους για την βασική έκδοση
με τον 1.500άρη κινητήρα και χιεροκίνητο κι-
70
#week_25-19.indd 70 13/6/2019 1:13:42