Page 71 - Weekly 2019_06_18
P. 71

TECH           Οι τεχνολογίες του
                                                                   Mazda MX-5 ΜΚ4

               Επιμέρους τεχνικά


                 Η τεχνοτροπία κινητήρας-κιβώτιο μπροστά και
               παραλαβή ισχύος πίσω θεωρείται ιδανική όταν
               κανείς  θέλει  να  πετύχει  συμμετρική  κατανο-
               μή των μαζών. Και πράγματι έτσι είναι και εδώ,
               αφού  έχουμε  κατανομή  52%-48%  εμπρός-πί-
               σω  αντίστοιχα.  Τα  φρένα  είναι  παντού  φυσι-

               κά  δίσκοι,  με  τους  εμπρός  αεριζόμενους  δια-
               μέτρου 258 χιλιοστών και τους πίσω συμπαγείς
               με διάμετρο 255 χιλιοστά για την έκδοση με τον        ούτε για την οπισθέλκουσα ούτε για την μετωπι-
               1.500άρη  κινητήρα.  Στην  περίπτωση  του  δίλι-      κή επιφάνεια του οχήματος. Δεδομένης ωστόσο
               τρου, έχουμε 280 χιλιοστά εμπρός και πίσω. Οι         της roadster μορφής του αυτοκινήτου, θα μπο-
               διαστάσεις των δίσκων μπορεί να μην φαίνονται         ρούσαμε να εικάσουμε ότι η οπισθέλκουσα θα
               μεγάλες,  αλλά  μην  έχετε  καμιά  αμφιβολία  για     κυμαίνεται μεταξύ 0.36-0.38, η οποία σε συνδυ-
               την επάρκειά τους αφού εδώ μιλάμε για βάρος           ασμό με την πολύ μικρή μετωπική επιφάνεια του

               ενός  τόνου  περίπου.  Μετριοπαθείς  επιλογές         οχήματος, θα μπορούσε να δώσει μείζονα ισο-
               έχουν γίνει και στα ελαστικά και τους τροχούς         δύναμη επιφάνεια κάτω από τα 0.65 τετραγωνι-
               με 16ρηδες για τις βασικές εκδόσεις και 17ρη-         κά μέτρα, νούμερο που κρίνεται ικανοποιητικό.
               δες για τις πιο πλούσιες με το δίλιτρο μοτέρ. Η
               αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου δεν εί-
               ναι γνωστή αφού η Mazda δεν έχει δώσει τιμές


               Ο κινητήρας είναι
               τοποθετημένος
               πίσω από τον
               μπροστινό άξονα
               για συμμετρική
               κατανομή μαζών.





                    Επιδόσεις-Συμπεράσματα
                                                                     μετρα, ενώ το δίλιτρο των 184 ίππων έχει το
                     Το MX-5 δεν απέκτησε ποτέ τη φήμη που           0-100 σε 6.5’’ και τελική ταχύτητα 219 χιλιό-
                   έχει για τα νούμερα των επιδόσεων, αλλά για       μετρα. Ακόμα και λογιστικά λοιπόν βλέποντας
                   την επικοινωνία και την συμμετοχή του οδη-        τα νούμερα, το MX-5 δεν απογοητεύει. Αυ-

                   γού, αυτό που λέμε οδηγική απόλαυση, που          τό που δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, είναι
                   κακά τα ψέματα, στις μέρες μας τείνει να χα-      η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από
                   θεί.  Έστω  και  έτσι,  η  μικρή  έκδοση  με  τον   τα χειριστήρια ενός οχήματος. Το υποκείμενο
                   1.500άρη κινητήρα των 132 ίππων ολοκλη-           hardware που έχει χρησιμοποιηθεί στο 4ης
                   ρώνει το τυπικό σπριντ για το 0-100 σε 8.3’’     γενιάς MX-5 ωστόσο, είναι τέτοιο, που η οδη-
                   με την τελική ταχύτητα να είναι στα 204 χιλιό-   γική απόλαυση είναι σχεδόν εγγυημένη. n




                                                    71




          #week_25-19.indd   71                                                                                   13/6/2019   1:13:45
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76