Page 71 - Weekly 2019_06_18
P. 71
TECH Οι τεχνολογίες του
Mazda MX-5 ΜΚ4
Επιμέρους τεχνικά
Η τεχνοτροπία κινητήρας-κιβώτιο μπροστά και
παραλαβή ισχύος πίσω θεωρείται ιδανική όταν
κανείς θέλει να πετύχει συμμετρική κατανο-
μή των μαζών. Και πράγματι έτσι είναι και εδώ,
αφού έχουμε κατανομή 52%-48% εμπρός-πί-
σω αντίστοιχα. Τα φρένα είναι παντού φυσι-
κά δίσκοι, με τους εμπρός αεριζόμενους δια-
μέτρου 258 χιλιοστών και τους πίσω συμπαγείς
με διάμετρο 255 χιλιοστά για την έκδοση με τον ούτε για την οπισθέλκουσα ούτε για την μετωπι-
1.500άρη κινητήρα. Στην περίπτωση του δίλι- κή επιφάνεια του οχήματος. Δεδομένης ωστόσο
τρου, έχουμε 280 χιλιοστά εμπρός και πίσω. Οι της roadster μορφής του αυτοκινήτου, θα μπο-
διαστάσεις των δίσκων μπορεί να μην φαίνονται ρούσαμε να εικάσουμε ότι η οπισθέλκουσα θα
μεγάλες, αλλά μην έχετε καμιά αμφιβολία για κυμαίνεται μεταξύ 0.36-0.38, η οποία σε συνδυ-
την επάρκειά τους αφού εδώ μιλάμε για βάρος ασμό με την πολύ μικρή μετωπική επιφάνεια του
ενός τόνου περίπου. Μετριοπαθείς επιλογές οχήματος, θα μπορούσε να δώσει μείζονα ισο-
έχουν γίνει και στα ελαστικά και τους τροχούς δύναμη επιφάνεια κάτω από τα 0.65 τετραγωνι-
με 16ρηδες για τις βασικές εκδόσεις και 17ρη- κά μέτρα, νούμερο που κρίνεται ικανοποιητικό.
δες για τις πιο πλούσιες με το δίλιτρο μοτέρ. Η
αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου δεν εί-
ναι γνωστή αφού η Mazda δεν έχει δώσει τιμές
Ο κινητήρας είναι
τοποθετημένος
πίσω από τον
μπροστινό άξονα
για συμμετρική
κατανομή μαζών.
Επιδόσεις-Συμπεράσματα
μετρα, ενώ το δίλιτρο των 184 ίππων έχει το
Το MX-5 δεν απέκτησε ποτέ τη φήμη που 0-100 σε 6.5’’ και τελική ταχύτητα 219 χιλιό-
έχει για τα νούμερα των επιδόσεων, αλλά για μετρα. Ακόμα και λογιστικά λοιπόν βλέποντας
την επικοινωνία και την συμμετοχή του οδη- τα νούμερα, το MX-5 δεν απογοητεύει. Αυ-
γού, αυτό που λέμε οδηγική απόλαυση, που τό που δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, είναι
κακά τα ψέματα, στις μέρες μας τείνει να χα- η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από
θεί. Έστω και έτσι, η μικρή έκδοση με τον τα χειριστήρια ενός οχήματος. Το υποκείμενο
1.500άρη κινητήρα των 132 ίππων ολοκλη- hardware που έχει χρησιμοποιηθεί στο 4ης
ρώνει το τυπικό σπριντ για το 0-100 σε 8.3’’ γενιάς MX-5 ωστόσο, είναι τέτοιο, που η οδη-
με την τελική ταχύτητα να είναι στα 204 χιλιό- γική απόλαυση είναι σχεδόν εγγυημένη. n
71
#week_25-19.indd 71 13/6/2019 1:13:45