Page 21 - Daily 2019_12_03
P. 21

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ                   Οι τεχνολογίες και τα
                                                                      αυτοκίνητα µε εκποµπές
                                                                      ρύπων µέχρι 95 γρ.CO2/χλµ.

            Για κάθε επιπλέον γρ. CO2 το πρόστιμο ανέρχεται σε  της γκάμας των μοντέλων τους. Για παράδειγμα η
            95 ευρώ, επί του αριθμού των καινούριων αυτο- Fiat έχει στόχο στα 91,8 γρ./χλμ. ενώ η Mercedes

            κινήτων που ταξινόμησε η εταιρεία τον προηγού- στα 102,8 γρ./χλμ.. Ολα αυτά ισχύουν φυσικά για
            μενο χρόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτο όπως  τους mainstream και με μεγάλο όγκο πωλήσεων
            καταλαβαίνετε  σημαίνει  δισ.  ευρώ.  Να  σημειω- κατασκευαστές, αφού οι υπόλοιποι έχουν ανά πε-
            θεί ωστόσο πως τα όρια διαφοροποιούνται μεταξύ  ρίπτωση και διαφορετική –πιο ήπια- αντιμετώπιση
            των κατασκευαστών, ανάλογα με το μέσο βάρος  και διαφορετικούς στόχους.



             Η ΏΡΆ ΤΏΝ ΥΒΡΙΔΙΚΏΝ…


               Ολές αυτές οι νόρμες οδήγησαν τις εταιρείες να  σμένης τους εφαρμογής δεν αποτελούν ενδεδειγ-
             αναπτύξουν νέες τεχνολογίες ή να ασχοληθούν  μένες λύσεις.
             με άλλες που δεν βρίσκονταν μέχρι τώρα στο χαρ-        Αντίθετα η λύση έρχεται με τα υβριδικά, τα

             τοφυλάκιό τους. Τα ηλεκτρικά (μηδενικών ρύπων)  οποία  πλέον  εντάσσονται  σε  3  διαφορετι-
             που όλοι εξελίσσουν προφανώς είναι σε θέση να  κές κατηγορίες. Τα mild hybrid (ήπια υβριδικά)
             μειώσουν δραματικά το μέσο όρο των εκπεμπόμε- MHEVs, τα κλασικά υβριδικά και τα plug-in hybrid
             νων ρύπων τους (μάλιστα κάθε πώληση τέτοιου  (PΗEV), δηλαδή τα «επαναφορτιζόμενα» που θα
             αυτοκινήτου θα υπολογίζεται «διπλά» το 2020 για  δούμε στη συνέχεια. Φυσικά δεν είναι όλα τα μο-
             την εταιρεία), ωστόσο λόγω της αυξημένης τιμής  ντέλα με χρήση τέτοιων τεχνολογιών που εκπέ-
             τους δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό και άρα  μπουν λιγότερο από 95 γρ. CO /χλμ., όμως όλα
                                                                                                  2
             δεν μπορούν –άμεσα- να ωφελήσουν τους κατα- τους έχουν σημαντικά μειωμένα επίπεδα ρύπων
             σκευαστές. Αντίστοιχα περιορισμό των ρύπων CO   σε σχέση με τα συμβατικά. Εμείς θα επικεντρώ-
                                                               2
             δίνουν και τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου, ωστό- σουμε ωστόσο αποκλειστικά σε εκείνα που εκπέ-
             σο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους και της περιορι- μπουν μέχρι 95 γρ./χλμ. CO .
                                                                                              2





            ΗΠΙΆ ΥΒΡΙΔΙΚΆ - MILD HYBRID ELECTRIC VEHICLE (MHEV)


                                                                                               Το ήπια υβριδικό
                                                                                               σύστημα δεν
                                                                                               συνδέεται με το
                                                                                               σύστημα μετάδοσης
                                                                                               με συνέπεια να
                                                                                               μην έχει ενεργό
                                                                                               ρόλο στην κίνηση
                                                                                               του αυτοκινήτου.
                                                                                               Διαχειρίζεται ωστόσο
                                                                                               τις ηλεκτρικές
                                                                                               λειτουργίες του
                                                                                               και προσφέρει μια
                                                                                               στιγμιαία αύξηση
                                                                                               της απόδοσης του
                                                                                               κινητήρα του.



                                               21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26