Page 22 - Daily 2019_12_03
P. 22

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ                   Οι τεχνολογίες και τα
                                                                   αυτοκίνητα µε εκποµπές
                                                                   ρύπων µέχρι 95 γρ.CO2/χλµ.



            15% μείωση των ρύπων CO                                                      +20% αύξηση ισχύος
                                  2
                                                                           από ηλεκτρικό overboost
              (ανάλογα το αυτοκίνητο)
















                                   48βολτη μπαταρία



                                          H μονάδα του ήπια                       Ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια
                                      υβριδικού συστήματος
                                            συνδέεται με τον
                                      στροφαλοφόρο άξονα        λά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα άρχισε να εφαρμό-
                                     του θερμικού κινητήρα.     ζεται και σε πιο «καθημερινά» μοντέλα με έμφαση στην
                                                                ενίσχυση του κινητήρα. Στα ήπια υβριδικά αυτοκίνη-
                                                                τα, ο «πρωταγωνιστικός» ρόλος ανήκει στον κινη-

                                                                τήρα εσωτερικής καύσης, με τον ηλεκτροκινητήρα
                                                                να τροφοδοτεί τα διάφορα περιφερειακά συστήμα-
                                                                τα. Μέσω αυτού μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπο-
                                                                μπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα είναι εφικτή η αύξηση
            Τα ήπια υβριδικά συστήματα αποτελούν μια «μέση      της ιπποδύναμης για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια
           λύση» για οικολογικές μετακινήσεις γεφυρώνοντας το   με ένα μικρό όφελος στις επιδόσεις, πάντα σε σχέση
           –μεγάλο- χάσμα ανάμεσα στα αυτοκίνητα με θερμικό
           κινητήρα και τα σύγχρονα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.   με τα συμβατικά μοντέλα. Η αρχιτεκτονική ενός ήπιου
           Μερικές από τις εταιρείες που τα χρησιμοποιούν ευ-   υβριδικού συστήματος είναι παρόμοια στα περισσότερα

           ρέως, είναι η Audi η Mercedes και η Volvo, ενώ στο   μοντέλα, με την ύπαρξη μίας μονάδας που συνδέεται
           χορό αυτών μπαίνει δυνατά η Ford και η Volkswagen    με τον στροφαλοφόρο άξονα του θερμικού κινητήρα.
                                                                Βασικό της χαρακτηριστικό είναι ότι μπορεί να λειτουρ-
           που πλαισιώνει τη γκάμα του νέου Golf με υβριδικά    γεί σε ρόλο ηλεκτροκινητήρα τη στιγμή που παράγει έρ-
           τέτοια συστήματα. Φυσικά τα συναντάμε και σε εκ-     γο, και σε ρόλο γεννήτριας όταν φορτίζει τις μπαταρίες
           δόσεις  πολλών  άλλων  μοντέλων,  εταιρειών  όπως    ιόντων λιθίου 48V, οι οποίες συνήθως βρίσκονται κά-
           Mazda, Subaru, Suzuki κ.α. ενώ είναι δεδομένο πως    τω από τον χώρο αποσκευών. Ουσιαστικά πρόκειται για
           θα ακολουθήσουν κι άλλοι.
                                                                ένα σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν
           Πώς λειτουργεί ένα τυπικό «ήπιο                      ηλεκτροκινητήρα / γεννήτρια το οποίο μπορεί να προ-

           υβριδικό» σύστημα;                                   σφέρει έως και τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια
                                                                από το τυπικό 12V κύκλωμα, να βελτιώσει την κατανά-
            Η ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid) ξεκίνησε  λωση κατά ένα σεβαστό ποσοστό και να ρίξει περίπου
           από τις πολυτελείς κατηγορίες με κύριο στόχο τη μεί- κατά 7,0% τα εκπεμπόμενα γρ.CO /χλμ. στο αυτοκίνη-
                                                                                                 2
           ωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αλ- το που εφαρμόζεται.



                                                                               22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27